söndag 21 december 2008

Utmaning

Fick ett mail med en utmaning att skriva i min blogg - till alla bloggande läsare - anta utmaningen - jag orkar inte maila!

Here goes:

7 TV-serier jag gärna ser:

* Scrubs
* the West Wing (vita huset)
* Vänner
* 2 1/2 män
* My name is earl
* How I met your mother
* That 70´s show

7 saker jag gjorde igår:
* Vaknade bakis
* Skrev en predikan för den fjärde söndagen i advent om jungfru Maria.
* Satt vid en dödsbädd på sjukhuset.
* Åt tacos.
* Celebrerade mässan på ungdomsgruppens julläger.
* Deppade över en sorglig sång på radion som påminde mig om olycklig kärlek... Åkte sedan hem och plankade låten och deppade lite till!
* Somnade som vanligt alldeles försent!

7 saker jag ser fram emot:
* Att få vara ledig!
* Att åka till Skåne.
* Julafton... med god mat!
* Träffa vänner längs vägen från Skåne 
* Nyår med Sockerbagaren och hans fru!
* Skidsemester med djungelrockaren i Åre.
* Att få bli lycklig!

7 låtar jag gärna lyssnar på:
* Kiss (the Cure)
* Pamela (Toto)
* Just can´t get enough (Depeche Mode)
* I there life on Mars (Ziggy Stardust/David Bowie)
* Born to Run (Bruce Springsteen)
* Thunderstruck (AC/DC)
* Spare me the details (the Offspring)

7 filmer jag gärna ser fler gånger än en:
* Saving Private Ryan.
* Black Hawk Down
* Sagan om de två tornen
* Schindlers List
* We Were Soldiers
* Sin City
* Guds stad (citade de deus)

7 saker på min önskelista:
* Ny bil (eftersom jag krockat...)
* Att få bli kär och älskad tillbaka!
* Vitrinskåp till köket.
* Liten Globalkniv
* Nya storslalomskidor
* Lycka
* En resa någonstans med en intressant och trevlig människa!

7 saker jag vill göra om det inte vore omöjligt.
* Vara obunden av tid och rum i.e. kunna vara på flera ställen samtidigt!
* Bli president i USA, eller kung i England...
* Åka till andra solsystem och kolla läget!
* Förstå hur kvinnor tänker!
* Ha en egen helikopter och ett eget plan och flyga runt jorden gratis! Eller vänta... naturligtvis skulle jag vilja ha egna vingar!!!
* Kunna andas under vatten.
* Åka till himlen och komma tillbaka med bilder i min mobilkamera!

 

Det var mina listor såhär inför julen! Vi får se om jag orkar/hinner blogga när jag åker söderöver!

Om inte:

God Jul alla lusshöns!

Juliga glöggpussar!

/Rev.D

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Önskar dig en riktigt välsignad jul!
Ta hand om dig!
*kram*