söndag 16 november 2008

Det behövs så lite!

Tänk så snabbt en sinnesstämning kan ändras! Det enda som behövs är goda människor i ens närhet. Jag var inställd på att spendera gårdagskvällen ensam med Viktor. Så ringde min vän Djungelrockaren och bjöd hem mig på lite god mat och lite vin. Vi spelade Mah-Jong och skrattade och hade det väldigt gemytligt. Under kvällen kom det flera uppmuntrande mess från Sockerbagaren och hans fru - de är sååå söta och fina människor! Någon gång under natten fick jag en inbjudan till en filmkväll av en relativt nyfunnen vän. Det är minst fem människor som faktiskt bryr sig om mig! Då skall väl inte jag gå här och deka ner mig och tycka synd om mig själv!

vinterväxtNär jag sen kom ut i morse var hela världen vit! Solen lyste och min underbare lille jycke fick mig att skratta när han lekte snöplog i den nyfallna snön.

Ja, det är fortfarande november - Ja, jag kommer att få fler novemberpuckar i pannan. Men så länge det finns människor som ändå tycks tycka om mig så finns det hopp!

 

Tack för att ni finns!

Puss på edra pannor!

Rev.D

2 kommentarer:

Sara the Person sa...

Jag gillar dig MASSOR!!!! :D

Anonym sa...

Gokväll i stugan!!!!

Äntligen hittade jag fram till din blogg, måste ha skrivit fel först för bloggen fanns liksom inte, men skam den som ger sig.

Ha dé bra och ta det lugnt med mobilen (fniss)!!
Kramizzzz