onsdag 26 november 2008

Vilken skitdag!!!

Denna dag - ett liv, som Maddickens pappa brukade säga... Men om mitt liv är en dag så får jag hoppas att högre makter väljer en annan dag som måttstock!

Det började starkt i morse med att jag väcktes av ett telefonsamtal från fyra damer som stod och väntade på mig i en bil som skulle köra söderut. Med ett vrål hoppade jag ur sängen och startade min dag utan att ha vaknat.

Försenad, hungrig och less kom jag försent till residensstaden där jag tvingades lyssna på ett tråååkigt föredrag om saker jag redan visste... Hela arbetsdagen gick och jag kunde inte skaka av mig känslan av att jag faktiskt istället kunde fått något vettigt gjort!

Väl hemkommen tänkte jag sätta mig och titta på någon av de tolv krigsfilmer som jag köpte i en billig box på OnOff igår... Vad händer? Jo Xboxet klappar ihop. Ringer snabbt Microsoft och får reda på att det kommer att kosta mig en tusenlapp och ta fyra veckor att laga! FYRA VECKOR!!! Jag kan inte vara utan film och TV-spel i fyra veckor!!!

Skitsamma tänker jag, och börjar räkna ihop mina räkningar... det skulle jag inte ha gjort - om vi säger såhär; alla jag känner kommer att få hemslöjd i julklapp! Billig hemslöjd! Typ origami av papper som jag snott från återvinningskorgen på jobbet!

Och sen, som lök på laxen, tycks alla kompisar vara upptagna ikväll... både på msn och telefon! Sonen är hos mamma och hunden har varit magsjuk snart en vecka så han vill gå hem efter fyra minuter utomhus - hemma ligger han bara i en liten hög och sover...

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta... men jag väljer att skratta - för, om man skall vara helt ärlig, så är alla ovan nämnda problem i princip I-landsproblem. Jag är frisk, jag har mat på bordet och jag tror fortfarande att det finns folk som tycker om mig!

Ny dag imorgon, och den kommer garanterat att bli bättre än idag!

Gonattpussar på edra knän!

Rev.D

Inga kommentarer: