lördag 15 november 2008

Uppdatering

Min telefon havererade igår morse. Den blev bara grå och död och  gick inte att varken sätta på eller stänga av. Jag vet preiphonecis vad det berodde på! Mitt väckningsalarm gick igång på samma gång som ett sms och ett mail damp ner och samtidigt ringde en kollega. Dessa fyra händelser blev för mycket för min stackars telefon att hantera samtidigt så den la helt enkelt av.

Lite så känns det i mitt liv just nu! Det är för många olika saker att processa... Så jag blir grå och stänger av! Ligger kvar i sängen och slösurfar till klockan tre, städar inte och tycker att livet egentligen är rättså trist! De få glädjeämnen som dyker upp begravs snabbt i en känsla av allmän misär. Tillvarons orättvisa har en osviklig förmåga att gråmelera allt.

Jag skulle vilja få lite flyt, lite medgång - jag grodaskulle, om så bara för en kort tid åka räkmacka genom livet. Bli lycklig och lyckad och snygg och smart. Just nu känner jag mig ungefär lika begåvad som en padda, och ungefär lika attraktiv!

Visst, visst - jag vet att jag inte är dum i huvudet, jag ser väl inte helt anskrämlig ut heller... men just nu i novembernojjans natt är jag en slö padda som inte orkar processa mer utan bara sitter och kväker kverulant i cyberrymden.

Varför kan jag inte göra med mig själv som med telefonen? Plugga in i datorn och synka om! Telefonen fungerar igen nu - vilket är mer än man kan säga om tillvaron!

Inga kommentarer: